søndag 17. august 2008

Siste sommardagen?

Eg håpar ikkje det - men det ser ikkje så fint ut på meldingane. I morgon startar elevane igjen og eg skal møte klassa mi. No som andreklassingar - og ikkje lenger minst på skulen.

Innimellom planlegging av neste veke har eg hekla på altanen. Det går framover med jakka, og no har eg akkurat ei veke igjen til å bli ferdig.

Maybe this was the last day of summer? I hope we get some more nice days, but this coming week doesn't look too good on the forecast. Summerholiday is over and tomorrow I will meet my class again. In between work planning I've been crocheting outside. I'm making progress on my jacket - I still have one week to get it finished.

And I had to find my sewingmachine to make some clothes for my class' mascot Nora. I've been promising to make clothes for her all last year...

siste uteheklingutsikt

jakke 

Eg måtte også leite fram symaskina og sy nokre klede til Nora. Ho er "maskoten" til klassa mi. Lovte å lage klede til ho i heile fjor - så no var det kanskje på tide...

nora

Men så der det litt mørkare ut på himmelen. På tide å samle saman sakene og trekke inn i stova. Når berre sporten blir ferdig skal eg kose meg med Miss Marple.

Time to go inside... I'm going to enjoy Miss Marple on the TV as soon as the sport is finished.

   truande

3 kommentarer:

  1. Mine er heller ikke minst på skolen lenger, men de begynner i niende.
    Fint mønster på jakken!

    SvarSlett
  2. Oh, it's fun to wonder which of the sentences means "post a comment", lol... in Norwegian, lol...
    Well, I adore your blog, and this post with the summer end and the outside pic is so warm!, lol...
    Here in Tenerife we'll still have much more summer time, lol... So take a plane and come for a while here and you'll be able to crochet outside every day, lol...
    I will go there to enjoy some cold for myself!, lol...

    SvarSlett
  3. Ja, fant duken, og billig var den òg!
    Herlige sommerminner her hos deg! Spesiellt sofaen på Raudøya! Herlig!

    Lykke til med jakka!

    SvarSlett

Takk for kommentaren, stikk gjerne innom igjen!
Thanks for commenting and welcome back!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails